Aktualności Aktualności

Powrót

Rajd Leśników 2017

Przez cztery dni najpiękniejsze zakątki Nadleśnictwa Lutowiska w Bieszczadach podziwiała drużyna Nadleśnictwa Dąbrowa uczestnicząca w XXIX Ogólnopolskim Rajdzie Leśników 2017.

W dniach 21-24 czerwca  br na Terenie Regionalnej  Dyrekcji Lasów Państwowych w Krośnie pod hasłem „Tropem niedźwiedzia"  odbywał się XXIX Ogólnopolski Rajd Leśników organizowany przez Związek Leśników Polskich w Rzeczypospolitej Polskiej i nadleśnictwa z RDLP Krosno. Do udziału w imprezie zgłosiło się blisko 1500 uczestników, w tym oczywiście nie zabrakło drużyny z Nadleśnictwa Dąbrowa w tym roku z przyjaciółmi - Nadleśnictwem Osie i Różanna.

Do Rajdu podeszliśmy bardzo ambitnie i wybraliśmy najtrudniejszą trasę z oferowanych przez Nadleśnictwo Lutowiska pieszą prowadzącą przez dwa dni po górskich szlakach.

Pierwszego dnia wspinaliśmy się na Małą i Wielką Rawkę. Podejście było dosyć strome i wymagające ale wszyscy z naszej drużyny dotarli na szczyt Wielkiej Rawki. Tam można było jeszcze zboczyć z trasy i zdobyć Krzemieniec, na którym mieści się tzw. „trój styk" czyli kamień na skrzyżowaniu trzech granic- polskiej, ukraińskiej i słowackiej. Na koniec odwiedziliśmy Ustrzyki Górne.

Drugi dzień pokrzyżowała nam trochę pogoda i trasa musiała zostać zmieniona. Niestety nie udaliśmy się na Połoninę Wetlińską i nie odwiedziliśmy słynnego schroniska Chatki Puchatka. Zagrożenie burzami było zbyt duże aby ryzykować wyjście z grupą na otwartą przestrzeń jaką jest połonina. Odwiedziliśmy za to Cisną ze słynna Siekierezadą, Wetlinę z Chatą Wędrowca z lokalnym przysmakiem- olbrzymimi naleśnikami z jagodami. Byliśmy też nad wodospadem na potoku Hulaty. Nie obyło się także bez wędrówki po górach. Z Wetliny wspięliśmy się na Przełęcz Orłowicza skąd ci najbardziej ambitni wdrapali się jeszcze na Smerek i podziwiali w oddali panoramę Zalewu Solińskiego. Na koniec zeszliśmy do Zatwarnicy- miejscowości gdzie dosłownie kończy się droga asfaltowa a w byłej stajni należącej do parku konnego powstało kino studyjne Końkret. Tam mogliśmy obejrzeć film nakręcony w tych obiektach w latach 70- tych pt. „Wolna sobota" popijając pyszne herbaty ziołowe wykonywane przez żonę właściciela kina sporządzonych z własnoręcznie zebranych mieszanek.

Ostatni dzień tradycyjnie zajęło podsumowanie Rajdu, które odbyło się Lesku na stadionie miejskim. Nie zabrakło tradycyjnych konkursów oraz występów artystycznych. Była to tez okazja do spotkania się ze znajomymi z innych baz rajdowych. W tym roku na scenie nie zabrakło naszego akcentu. W konkursie na piosenkę rajdową wystąpił Krzysztof Kaczmarek a w konkursie na najbardziej niepotrzebną rzecz na rajdzie wzięła udział jego żona Magda. Najbardziej zaskoczyła nas jednak Aleksandra Podgórska, która samodzielnie wykonała totem rajdowy- bieszczadzkiego anioła i to w trakcie trwania Rajdu  . Anioł został wyróżniony w konkursie. Na koniec mogliśmy posłuchać koncertu zespołu KSU.

Serdecznie dziękujemy organizatorom  oraz Nadleśnictwu Dobrzejewice, z którym wspólnie zorganizowaliśmy transport. Do zobaczenia we wrześniu na terenie RDLP Łódź!!!!